torsdag 25 april 2013

Berättelser från ENGELSFORS



Namn: Berättelser från ENGELSFORS

Serie: Engelsfors-triologin

Författare: Sara Bergmark Elfegren, Mats Strandberg, Kim W. Andersson, Karl Johnsson, Lina Neidestam

Serietecknad (OBSERVERA)

Handling: Engelsfors är en stad med många hemligheter. Här avslöjas några av dom - i serieform. I åtta korta berättelser få vi följa De utvalda och personerna runt omkring dem, från tiden innan händelserna i Cirkeln till tiden efter Eld. Vi får till och med en glimt in i framtiden och en liten glimt i vad som händer i sista delen - Nyckeln.

Egna tankar: Boken tog mig två kvällar att läsa ut trots att jag försökte spara på den. Det var intressanta grejer man fick reda på och vissa man kände igen. Bilderna var jättefina och coolt tecknade men jag hade lite svårt att förstå vem som var vem i början eftersom att jag redan skapat en egen bild i huvudet över hur dom såg ut. Det var också väldigt länge sen jag läste Cirkeln och trots att den är fantastiskt bra har jag glömt bort vissa delar vilket ökade svårigheten för att veta vem personen som var tecknad på sidan var. Så innan jag läser den avslutande boken Nyckeln så kanske jag om jag får tid läser om Cirkeln och Eld. Jag tror det blir bättre då så man verkligen förstår vad som hänt. Men en jättefin serietecknad bok som avslöjar intressanta händelser för alla som älskar Engelsfors-triologin.

Finns att köpa på: Bokus.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar