Slutet

Recensions exemplar av B Walströms TACK!

Namn: Slutet

Författare: Rachel Ward

Serie: Döden i dina ögon (Bok 3)

Orginal titel: Infinity

Handling: Året är 2029. Två år efter den stora katastrofen. Adam, Sarah och dottern Mia lever tillsammans i en värld som fallit samman. De kämpar också med den oönskade uppmärksamheten de dragit till sig genom att Adam precis som hans mamma Jem gjorde kan se människors dödsdatum när han ser dem i ögonen. Och det ska bli ännu värre. Under katastrofen lyckades Mia på något sätt byta ut sitt nummer och därmed skjuta fram sitt dödsdatum! Denna mystiska förmåga gör henne till ett hett och jagat villebråd. Alla vill leva för evigt och vissa är beredda att göra vad som helst för att ta reda på Mias hemlighet även mänskliga experiment.

Smakprov: Saul lyfter ena handen från styret och ger mig en retfull honnör. Våra ögon möts och jag fångar en skymt av hans skimrande siffror.
Precis som Mias.
Jag sliter bort blicken men för sent. Det är en spricka i asfalten tvärs över min sida av vägen och mitt framhjul kör rätt ner i det och vrids runt. Styrstången vrids ur mina händer och plötsligt flyger jag med fötterna uppvräkta över huvudet - och det sista jag hör är ljudet av Sarah som skriker.

+ Jag älskar den blå färgen på framsidan, ja hela framsidan är fin! Även om bilden på Mia är lite creepy.

- Att det är den sista! Buhu :(  Men det är ett fint avslut på triologin det måste jag medge.

Tankar: Otroligt bra bok! Det här var en total vändning mot Arvet som var lite väl deprimerande för min smak. Den var jäkligt spännande och ja, den var sorglig och hemsk men det finns alltid en hjälte, kom i håg det! En riktigt fin avslutning av serien. Jag tycker att den här eller den första boken var bäst. Kommer sakna triologin! Men en riktigt bra bok/serie som DU borde läsa!