måndag 20 augusti 2012

Ingen sommar utan dig



TACK, TACK för boken Ponto pocket!

Namn: Ingen sommar utan dig

Författare: Jenny Han

Serie: Belly (Bok 2)

Orginal titel: It´s Not Summer Without You

Översättning: Lina Erkelius

Handling: Så länge Belly kan minnas, har hon och hennes familj tillbringat varje sommar vid havet, tillsammans med de hon håller allra kärast, bröderna Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah. Men i den obeskrivliga sorgen efter Susannah, som under våren gått bort i cancer, måste de alla ompröva sina förtroenden för varandra.
Under den förra, speciella sommaren hände något mellan Belly och Conrad. Något som förstörde allt. Belly är djupt sårad, men när Conrad plötsligt försvinner är hon och Jeremiah de enda som kan hitta honom. Och allt kan bara ställas till rätta där det en gång började - vid havet.

Smakprov:
 "Tycker du...fortfarande om mig?" Tänker du fortfarande på mig, längtar du?
"Ja. Ja, det gör jag", sa han hest. Och så kystes vi igen.
Han måste ha gett något ljud ifrån sig för vi tittade upp samtidigt. Vi drog oss hastigt från varandra. Där stod Conrad och tittade rakt på oss. Han hade stannat en bit från bilen. Han var vit i ansiktet...

+ Vackert omslag.

- Jag tycker inte att det finns något direkt minus med boken.

Egna tankar: Jag älskar den här serien! Den passar så otroligt bra med sommaren. Men den funkar nog även i höst när det blir mörkt och ruskigt. Då tar du upp en Belly bok och flyr in i sommaren! Men verkligen, en väldigt bra bok! Vilket drama. Vem ska hon välja? Ohh kan inte vänta tills jag får läsa Sommar för evigt!

Bokens ordspråk: Den enda människa du kan ändra på är dig själv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar