lördag 1 december 2012

Min typ brorsa


Namn: Min typ brorsa

Författare: Johanna Linbäck

Handling: Fira nyår i Luleå med mammas nya kille är inte direkt vad Nina har drömt om. Och att mamma förälskat kvittrar om att internet-Tomas har två söner som är precis i Ninas ålder gör inte saken bättre. Men nyåret blir bättre än hon hade kunnat ana. Tomas söner visar sig vara helt okej faktiskt. Särskilt den ena...

Smakprov: "Är du helt knäpp" sa Manda upprört. "Vad håller ni på med? Han är ju för fan nästan i hop med...!"
"Tror du inte jag vet?" sa Nina dovt ner i kudden. "Tror du jag är dum?"
"Jamen? Vadå! Hur kan du låta han hångla upp dig?" Nina vände sig långsamt om och såg på Manda.
"Han? Tänk om det var jag?"
"Menar du att? Alltså, jag kan inte..." Manda var så osammanhängande att hon fick börja om.
"Han är ju typ din brorsa!"

Egna tankar: Vet inte vad jag ska säga. Ännu en bra bok, haha! Ne men slutet var väldigt chockande. Det bara Kabomm!!!!!!!! Och sen var det slut. Jag tänkte bara: Är den redan slut? Men en riktigt bra bok om livet, kompisar, familj och framför allt att förälska sig i fel person!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar