Tack, tack, tack för detta recensionsexemplar Harlequin!

Handling:

Att säga
förlåt
är inte
tillräckligt

Chelsea har aldrig kunnat bevara en hemlighet ... förrän nu.

Alla har någon gång skvallrat om något de inte borde - men senaste gången Chelsea avslöjade en hemlighet ledde det till att någon nästan dog. Så Chelsea bestämmer sig för att avge ett tysthetslöfte. Om hon håller munnen stängd kan saker åtminstone inte bli värre, eller hur?
Fel.
Att plötsligt stå upp för något hon tror på gör den tidigare populära Chelsea utstött och trakasserad.

Men med hennes nya sätt att kommunicera möter hon också nya oväntade vänner, som skateboardkillen Sam. Han är den sista personen som borde ge Chelsea en andra chans, det är hans bästa vän som skadades mest av hennes skvaller. Men trots det är han den enda som förstår. Och den enda som kan hjälpa Chelsea att upptäcka vem hon egentligen är ... och vem hon vill vara.
Smakprov:
OK. MEN VARFÖR INTE PRATA? ÄR DET INTE SAMMA SAK ATT SKRIVA?
Nej, jag måste tänka igenom det jag skriver först. Jag vill inte säga fel saker. Ingen vill höra det ändå. Jag+prata=Dåligt

Egna tankar: Det här var väll en ganska perfekt bok för mig, vilket bevisades när jag läste ut den inom 24 timmar. (Varning för sträckläsning!) Att en boks budskap kan vara såhär tydligt framlagt har jag aldrig varit med om förut. Man får sig en tankeställare och jag tror att alla tonåringar, kanske många vuxna också, bör läsa denna bok. Men det här allvarliga beskrivs inte bara på ett allvarligt sett. Utan det finns många roliga och lite nervkittlande sidor man slukar. En annan sak som jag tycker gör den här boken väldigt unik är att huvudpersonen är tyst större delen av boken. Hon säger inte ett ljud, men kanske lämnar det bara mer utrymme till att få reda på vad hon tänker och tycker. Kanske kommer man henne på det sättet närmare en man annars skulle gjort. Fantastisk bok! Bästa jag läst på länge. Hett tips nu i sommar!