söndag 30 september 2012

Syskonkärlek


Namn: Syskonkärlek

Författare: Katarina von Bredow

Handling:

Nu är klockan snart halv fyra och jag kan inte sova. Kan du svara mig på en sak? Får man bli alldeles varm och matt i kroppen av att se sin egen brorsa? Får man det, ens om han är den snyggaste och finaste killen i hela universum? Jag kan inte hjälpa det! Och jag skäms så in i helvete.

Ludvig och Amanda älskar varandra. De vet att det är förbjudet - men de kan inte låta bli och inleder ett kärleksförhållande. Ett förhållande som sargar och svider. Men som också ger skälvande lyckostunder. Ända tills verkligheten tränger sig emellan dom. En bok om kärlek och lust, men också en fråga om vad som är rätt och fel. Vem bestämmer över andras lycka?

Tankar: En bra bok, men inte den bästa av Katarina von Bredow. Den är speciell och tar upp ett problem som jag ens knappt tänkt på innan. Det är nog en väldigt viktig bok att läsa, så läs den!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar